Ahjopalo lisäsi Tonton ilmeeseen annoksen iloa

April 11, 2019

Tonton hovigraafikko Aleksi Ahjopalo suunnitteli Tonto Helsingille graafisen ilmeen. Kuukausi ennen yrityksen julkistamista Tontolla oli strategia suunniteltuna, palvelut mietittynä ja arvot olivat muotoutuneet puolen vuoden suunnittelun sivutuotteena. Puuttuva palanen oli suunnitelmiin sopiva graafinen ilme.

Kerroimme hovigraafikollemme Tonton tarinaa, ajatuksiamme Tonton tulevaisuudesta, palveluista ja arvoista. Ahjopalo tarttui ajatuksista graafikon tarkalla otteella ja laittoi ne hautumaan. Lyhyen hauduttelun jälkeen saimme arvioitavaksi kolme sopivaa graafista ilmettä.

”Ajattelin, että John Wayne kohtaa Bauhaussin ja laitoin nämä blenderiin. Halusin lisätä hieman tulevaisuutta mukaan. Tulevaisuuden sivutuotteena syntyi graafiseen ilmeeseen väri-orbis, joka antaa Tontolle lisää liikkumavaraa värimaailmassa”, hehkuttaa ilmeen suunnitellut graafikko Aleksi Ahjopalo.

Kaikki kolme ilmettä olivat sopivia yrityksen ilmeeksi, mutta yksi oli kuitenkin sopivin. Ahjopalo oli onnistunut lisäämään graafiseen ilmeeseen myös ripauksen Tontossa työskentelevien ihmisten persoonaa.

”Mielestämme valitussa ilmeessä yhdistyivät kaikki elementit, joita olimme toivoneet. Lisäksi siinä näkyy mielestämme myös se millaista Tontossa on työskennellä ja millaisia olemme ihmisinä. Toivottavasti tuo tekemisen ilo välittyy myös nyt ilmeen kautta”, kertoo Tonton toimitusjohtaja Juhana Salminen.

Lisää Ahjopalon töitä löytyy osoitteesta: https://www.ahjopalo.com/

Tonto Helsinki

takaisin
Tee asiat hieman helpommin
Tonto Helsinki on kuin tuotantoyhtiö, mutta suunniteltu ja tehty tämän päivän tarpeita varten.
Ota yhteyttä