Karin vuosi juniortuottajan nahkasaappaissa sujui kuin Churrascon valmistus

February 11, 2022

Kari Pohto puki ylleen vuosi sitten juniortuottajan saappaat ja haasteena oli kiiltävillä nahkajatsareilla uusien asioiden oppiminen. Ennen kenkäkauppoja Kari teki hetken aikaa hommia freelancerina ja hieman yli vuosi sitten aloitti juniortuottajana. Toimialalta kokemusta ei aloittaessa vielä ollut, mutta asennetta oli kertynyt sitäkin enemmän.

”Mun vastuulla on projektin hallinta, yhteydenpito asiakkaisiin sekä tarvittavien resurssien varmistaminen onnistumisen kannalta. Parasta työssä on, kun pääsee tekemään montaa erilaista asiaa, oppii monipuolisesti tehokasta työskentelyä ja ymmärtää paremmin tuotantoa kokonaisuutena”, kommentoi Kari Pohto vastuualuettaan.

Omatoimiseen uuden oppimiseen Karilla oli jo ennestään ennakkoluuloton suhtautuminen. Kokin ja vuoropäällikön hommista hän lähti opiskelemaan Hollantiin kauppakorkeakouluun ja työskenteli Foodoralla tiiminvetäjänä sekä Netflixillä teknisen puolen Suomitiimin vetovastuussa. Suomeen palatessa työt veivät tapahtuma-alan kautta Tontolle tuotontojen pariin.

”Aikaisemmat työt ovat kasvattaneet ja auttaneet uuden omaksumisessa. Odotan itseni haastamista ja kehittymistä kaikilla osa-alueilla. Erityisesti haluan jatkossa kehittää omaa luovuuttani ja pyrkiä tuomaan omia näkökulmia tuleviin projekteihin. Tavoitteena on päästä vastaavan tuottajan hommiin ja kertomaan hienoja tarinoita”, summaa Kari.

”Tuotanto on kuin mun bravuuriruoan chileläisen Churrascon valmistus. Koko valmistusprosessin laatuun täytyy kiinnittää huomiota alusta loppuun ja kaikki ihmiset ovat tärkeä osa kokonaisuuden onnistumista. Kiitos kaikille tänä vuonna apukäsiä ja neuvoja antaneille. Mä lähden nyt treenaamaan Einaudin säveltämää Divenire biisiä”, huikkaa Kari ja lähtee metsästämään kauniita säveliä.