Poikkeustilanteessa on valtavasti markkinoinnin mahdollisuuksia

March 26, 2020

Etätyö ei muuttanut juurikaan työtapojamme, mutta mukavat yhteiset tekemiset ja kivat tapahtumat, jotka oli suunniteltu uudelle toimistolle siirtyvät tulevaisuuteen. Wuhanin torilta alkanut häiriötilanne on vaikuttanut siihen, että useiden yritysten markkinointi on pysähtynyt tai siirtynyt myöhemmäksi.

Tilanne sisältää valtavasti myös mahdollisuuksia. Edelläkävijät hyötyvät tilanteesta, kun häiriötilanne muuttuu hiljalleen uudeksi normaaliksi.

Nopeimmat yritykset ovat jo tarttuneet mahdollisuuteen. McDonald’s reagoi näyttämällä mainoksissaan kotiinkuljetussisältöjä. Telia rakentaa omaa brändiään nostamalla pienyrittäjiä esiin omassa kampanjassaan. Vaikutukset myyntiin näkyvät nopeasti tai pidemmällä aikavälillä. Jukka Niittymaa avaa markkinointiviestinnän vaikutuksia myyntiin poikkeustilanteessa omassa blogissaan.
Jukan blogikirjoitus aiheesta löytyy täältä

Markkinointi poikkeustilanteessa
Telia Finland - Markkinointi poikkeustilanteessa

Meidän juttumme on ratkaista ongelmia ja jalostaa ideoista toteutuksia, jotka muuttuvat ääneksi, kuviksi ja tarinoiksi. Suuri osa tämän hetken ideoista liittyy siihen mitä asiakkaamme voisivat poikkeustilanteessa tehdä. Samalla syntyy uusia palveluita ja tapoja tehdä. Uudet ideat, palvelut ja tavat tehdä tulevat muuttamaan välttämättömien kriisitoimenpiteiden jälkeen useiden yritysten liiketoimintaa ja markkinointia. Ei anneta markkinoinnissakaan hyvän kriisin mennä hukkaan.*

Kysy lisää mediatuotannoista poikkeustilanteessa: Juhana at tonto.fi

* Kriisin hukkaan heittäminen

takaisin
Tee asiat hieman helpommin
Tonto Helsinki on kuin tuotantoyhtiö, mutta suunniteltu ja tehty tämän päivän tarpeita varten.
Ota yhteyttä