Tonto tarjoaa videotuotannon muuttuneisiin tarpeisiin tuotantopalvelumallia

March 6, 2019

Mainoselokuvatuotantoyhtiö Also Starringin entinen toimitusjohtaja Juhana Salminen sekä vastaava tuottaja Ville Salminen perustivat uuden yrityksen nimeltä Tonto Helsinki. Yritys tarjoaa uudenlaista tuotantopalvelua video-. ääni-, ja kuvatarpeisiin.

Yrityksen kehittämä tuotantopalvelumalli hyödyntää tuotantokokemusta, median ja digitaalisten kanavien ymmärrystä sekä strategista markkinoinnin ja viestinnän osaamista. Mallin on tarkoitus palvella entistä paremmin mainos-, markkinointi ja viestintätoimistojen tarpeita.

“Kysyimme markkinointia suunnittelevilta ja markkinointia ostavilta henkilöiltä millaisia palveluita he kaipaavat juuri nyt ja millaisia palveluita he toivoisivat tulevaisuudessa. Toimistoihin on perustettu omia videotuotantoihin keskittyviä yksiköitä tai henkilö ja kamera -ratkaisuja. Muotoilimme palvelun vastaamaan heidän omia ja heidän asiakkaiden tarpeita”, sanoo Tonto Helsingin toimitusjohtaja Juhana Salminen.

Tuotannoissa kilpailu on kovaa ja ala on muuttunut paljon viimeisten vuosien varrella. Toimialan, teknologian ja kanavien kehitys luovat mahdollisuuksia uuden tyyppisille palveluille.

“Uskon, että olemme toistaiseksi ainoa yritys Suomessa, joka toimii tällä pelikentällä meidän kanssamme samalla mallilla. Mallin avulla esimerkiksi asiakkaan videotiimi pystyy kustannustehokkaasti ostamaan yksittäisiä ääni-, kuva- tai videotuotannon palveluita. Tulokset ja palaute palvelumallista on ollut tähän mennessä todella hyviä”, sanoo Tonto Helsingin vastaava tuottaja Ville Salminen.

Juhana Salminen on työskennellyt ennen Tonto Helsinkiä Also Starringin toimitusjohtajana sekä SEK Pointissa digitaalisen median tuottajana ja SEK:in liikkuvan kuvan tiimin vetäjänä. Ville Salminen on aiemmin työskennellyt Cocoassa ja Also Starringissa vastaavana tuottajana. Yrityksen kolmas perustajaosakas viestintätoimisto Kaiku Helsingin asiakasvastaava Juho Toivonen toimii hallituksen puheenjohtajana. Vuonna 1988 perustettu Also Starring lopetti toimintansa syksyllä 2018.